Devletin verdiği kitapların haricinde özel yada devlet okullarından kimse yardımcı kitap isteyemeyecek. Yardımcı kitap vasıtasıyla öğrencilerin hükümlü tutulduğu her olayda öğretmene ve okula soruşturma açılacak.
Bakan Yardımcısı Mustafa Safran’ın imzasıyla alınan karar şu şekilde, "Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliğinin ‘Öğrencilere aldırılmayacak kitaplar’ başlığı altında yer alan 37. maddesinde ‘Bakanlık tarafından belirlenmeyen ders kitapları ile okutulacak diğer eğitim araçları öğrencilere aldırılamaz’ denilmektedir. Bakanlığımızca daha önceden yapılan duyurulara rağmen özellikle yabancı dil derslerine yönelik okullarımızda yardımcı materyallarin (öğrenci çalışma kitabı, öğretmen ve öğrencilere kaynak ve yardımcı olacak basılı ve elektronik ortamdaki ders araçları) sınıf içerisinde kullanıldığı, bu materyallerden ödev verildiği ve dolayısıyla velilerin de eğitim materyallerini almaya mecbur kaldıkları" ifadelerini kullandı.
Bakan Yardımcısı Mustafa Safran’ın imzasıyla alınan karar şu şekilde, "Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliğinin ‘Öğrencilere aldırılmayacak kitaplar’ başlığı altında yer alan 37. maddesinde ‘Bakanlık tarafından belirlenmeyen ders kitapları ile okutulacak diğer eğitim araçları öğrencilere aldırılamaz’ denilmektedir. Bakanlığımızca daha önceden yapılan duyurulara rağmen özellikle yabancı dil derslerine yönelik okullarımızda yardımcı materyallarin (öğrenci çalışma kitabı, öğretmen ve öğrencilere kaynak ve yardımcı olacak basılı ve elektronik ortamdaki ders araçları) sınıf içerisinde kullanıldığı, bu materyallerden ödev verildiği ve dolayısıyla velilerin de eğitim materyallerini almaya mecbur kaldıkları" ifadelerini kullandı.

MEB kararını saygıyla karşılıyorum ama önce okullar bu konuda müfettiş tarafından incelensin ben almadım diye benim çocuğuma 1 ay ders vermediler ne eve nede okulda
öğretmen olarak bu işin içindeyim. defalarca konu ile ilgili bakanlığa yazdık. zaten bu yasaklama yeni. değil yıllardır var. kimse kusura bakmasın bu işin sorumlusu birazda veliler. 16 yıldır öğretmenim almak isteyene incelediğim yayınlardan tavsiye veririm ama yayın aldırmam. aldırmadığım içinde velilerin yarısı suçlar gözlerle bakar yada direk yüzüme söyler filan öğretmen aldırıyor da siz niye aldırmıyorsunuz. devlet kitap veriyor yazık mı değil paranıza diyorum para bizim hoca sanane... evet yarış atına çocukları veliler çevirdi filanın kızı ful yapmış filanın oğlu şöyle etmiş şu çocukları ne eğitim sistemi ne öğretmen ne veliler bir rahat bırakmadı yangın hortumuyla su doldurulmaya çalışılıyor ne bekliyorsunuz ki
Devlet geç bile kaldı kaç yıldır alıyoruz kitapcılarla okulların anlaşması velileri düşünen yok çocukları bide zora sokulyolar almazsaniz dersten geri kalırsınız öğretmenler mecbur değilsiniz diyor ama şu çok bilmiş bazı veliler alalım hocam diye alıyorlar diğer taraftaki alamayan düşünmüyor devlet yeterli verdiğim kitap diyosan öğretmenlerde konuyu anlatcaklar boşuna para almıyorlar veriyorlar testi çözün bunları işin kolayına kaçıyor çok iyi olmuş ...
Yarış atına çevirdiniz çocukları ders kitapları dışında 6 ek kitap aldık çocuk sırtında valiz taşır oldu nasıl bi yönetmelik anlamdım ki ya verilen kitapları yetrli kılın hiç değilse ağaç israfı olmasın yada hiç verilmesin direkt alınsın zaten alıyoruz her halükarda ek kitap 40 tan aşağı kitap yok okumayan kalmasın derken okuyamıcaklar çocuklar bu gidişle biri dur desin artık bu sisteme
Çok iyi olmuş bu kararın çıkmasına sevindim ama keşke okullar bu yıl açılmadan önce verilseydi bu karar daha iyi olurdu çünkü biz bu yıl devletin verdiği kitap dışında 480TL ye kitap aldık ve birde alamayanlar var bunları düşünsünler