Hammadde bakımından gübrede yüzde 90'nın üzerinde dışa bağımlı olan Türkiye, dövizdeki artışa bağlı olarak fiyat artışlarını kontrol edemiyor. Fiyat artışı nedeniyle çiftçi gübre alamamaktan şikayetçi. Kışlık ürünleri ekmeye hazırlanan çiftçi, yüksek fiyat nedeniyle ihtiyacı olan gübreyi alamazsa bir çok üründe tarımsal üretimin düşmesi bekleniyor.
Gübre üreticileri ise, Türkiye'nin yıllık 6.5 milyon ton gübre tükettiğini ancak ithalat kaynaklı fiyat artışı nedeniyle tüketimin bu yıl 6 milyon tonun altına düşeceği endişesini yaşıyor.
Tarım ve Orman Bakanlığı Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğü verilerine göre, 2017 yılında ortalama fiyatı ton başına 617 lira olan yüzde 21 Amonyum Sülfat gübresinin şu anda piyasa fiyatı 1400 lira. Aynı dönemde DAP gübresinin tonu 1493 liradan 3 bin 200 liraya ulaştı. Yine 20.20.0 gübresinin tonu 1009 liradan 2 bin 160 liraya, ürenin tonu 1000 liradan 2 bin 200 liraya çıktı. Potasyum ve nitratlı bazı gübrelerin tonu 4 bin lira ile 7 bin lira arasında satılıyor.
GÜNDEM
Yayınlanma: 29 Ağustos 2018 - 14:09
Güncelleme: 29 Ağustos 2018 - 15:07
ÇİFTÇİ ZORDA
Döviz kurlarındaki artış gübre fiyatlarını da vurdu. Bu yıl gübre tüketiminin düşmesine kesin gözüyle bakılırken, hem üreticiler hem çiftçiler, devletin mutlaka konuya el atması gerektiğini belirtiyor.
GÜNDEM
29 Ağustos 2018 - 14:09
Güncelleme: 29 Ağustos 2018 - 15:07
